חיפוש עבודה

קורות חיים - כל הדגשים

תוכן [ הסתר ]

כתיבת קורות חיים היא משימה מורכבת ולא פשוטה, המקפלת בתוכה את הפתח להצלחה או לכישלון במציאת עבודה חדשה.

מועמדים רבים תוהים מהי הנוסחא המובטחת להצלחה בכתיבת קורות חיים, אך האמת היא שאין פורמט קורות חיים ספציפי, המבטיח למועמד 100% אחוז הצלחה, שכן הכול שאלה של ניסיון מקצועי ורלבנטיות למשרה.

במדריך הבא, נספק לכם את הדגשים לביצוע כתיבת קורות חיים מקצועיים, וכן נציין אילו פרטים כדאי להשמיט ממסמך קורות החיים שלכם.

  • תחילה, חשוב לזכור כי מסמך קורות החיים מתפקד ככרטיס הביקור שלכם, ומכיוון שהמעסיק מקדיש בממוצע 40 שניות לקריאה ולסינון קורות החיים, אזי חשוב להקפיד על כתיבה עניינית, קורקטית ומקצועית אשר תתאים ככל האפשר לדרישות המשרה. זה הזמן למכור את עצמכם ולהציג תדמית אשר תייצר לכם בולטות על פני המועמדים האחרים.
  • זכרו, אומנם מבנה קורות החיים הינו אחיד וקבוע, אולם ישנם ענפים במשק, בהם קיים פורמט קורות חיים ייחודי. לפיכך, מומלץ תמיד לוודא מהו פורמט קורות החיים הרווח במשרה המיועדת ולתקן את מסמך קורות החיים שלכם בהתאם לנוסח המקובל.
  • הקפידו, לרשום בסדר כרונולוגי יורד את כלל המשרות שביצעתם במהלך חייכם ואל תשאירו "חורים" במסמך קורות החיים, שכן אלמנט זה עשוי לעורר תהיות וספקות לגבי ניסיונכם המקצועי.
  • צרפו אל מסמך קורות החיים, מכתב מקדים המתאר במספר משפטים מתומצתים מי אתם ומדוע אתם מתאימים למשרה.
  • על מנת להתאים את מסמך קורות החיים למשרה הנדרשת, אין צורך לשנות את פרטי המסמך בכל פעם מחדש, אלא רק להדגיש ולהבליט את הכישורים המתאימים לדרישות המשרה המיוחלת.
  • הקפידו לכתוב קורות חיים תמציתיים, ממוקדים וענייניים, באורך של דף עד שני דפים, על מנת שלא להכביד על המעסיק ולגרום לו לדלג על מסמך קורות החיים שלכם.
  • הקפידו להציג את כלל הפרטים הרלבנטיים למשרה בראש מסמך קורות החיים, על מנת לשפר את סיכוייכם בהליך המיון הראשוני.
  • בסיום מלאכת כתיבת קורות החיים, מומלץ לעבור על המסמך ולתקן שגיאות ניסוח וכתיב העשויות להתפרש בעיני המעביד כדבר שלילי.
  • השמיטו נתונים מוגזמים ממסמך קורות החיים, שכן הדבר עשוי להיתפס כשקר.
  • טרם שליחת קורות חיים, מומלץ להעביר את הטופס לשני חברים קרובים, בכדי שיעבירו ביקורת ויביעו את דעתם על איכות המסמך.

טעויות נפוצות בכתיבת קורות חיים

כמו בכל תחום בחיים גם בעת כתיבת מסמך קורות חיים, חשוב לדעת להבדיל בין עיקר לתפל ולהשמיט אינפורמציה לא רלוונטית העשויה לחבל בסיכויי הקבלה שלכם לראיון עבודה.

  • ראשית, אנו ממליצים לכם להשמיט משרות סטודנטיאליות ממסמך קורות החיים שלכם, אלא אם כן רכשתם כישורים העשויים לסייע לכם במועמדות למשרה החדשה.
  • שנית, יש להשמיט פרטים אודות משרות זמניות מתקופת התיכון וכן פרטים אודות מוסדות לימוד יסודיים, ציון פסיכומטרי וציוני בגרות.
  • שלישית, פרטו בצורה ברורה ותמציתית את מהות תפקידכם הנוכחי והימנעו מכתיבת פרטים לא רלבנטיים בהגדרות התפקיד.
  • כאמור, אין צורך לכתוב ולפרט אודות נסיבות העזיבה של מקום עבודתכם הקודם, וכמו כן רצוי להימנע מכתיבה של מספר רב של משרות בהן עבדתם בפרק זמן קצר, שכן הדבר עשוי להעיד על חוסר יציבות.
  • אין צורך לפרט אודות שפות תכנות ומחשוב אשר אינן רלבנטיות למשרה, ולכן מוטב לציין זאת במשפט קצר.

לסיכומו של עניין, בכדי להגביר את סיכויי הקבלה שלכם לראיון עבודה, עליכם להשקיע בכתיבת מסמך "רזומה" מקצועי, תמציתי ואיכותי, אשר יבליט את יתרונכם אל מול שאר המועמדים המתמודדים על המשרה המיוחלת. חשוב ליצור מסמך העונה ככל הניתן לדרישות ולפרופיל המשרה וכך למעשה להגדיל את הסיכוי לכך שהמעסיק הפוטנציאלי ידלה את מסמך קורות חיים שלכם מבין עשרות המועמדים ויזמן אתכם לראיון עבודה.