יש אשר חולמים להיות מנהל, יש אשר מגיעים לכך מתוך התפתחות מקצועית והתקדמות בקרירה. בין כך או בין כך לא נולדים להיות מנהל. אומנם משרה כזו דורשת תכונות אופי מסוימות, כגון, אסרטיביות, יכולת להלך בין הטיפות, להיות פוליטיקאי, לדעת לדבר בצורה הנכונה עם כל הגורמים עימם נמצאים בקשר, יכולת הכלה של מצבים, צוות עובדים, מנהלים בכירים, יכולת לעמוד בלחצים, להיות יצירתיים, להתמודד עם משברים ועוד ועוד.
אך, יתכן כאלו אשר בעלי יכולות אלו ואחרות, או בעלי פוטנציאל ליכולות אלו, אך לא נולדים להיות מנהל. לומדים להיות מנהל. לרוב לומדים זאת מתוך הניסיון הממשי בשטח וקבלת הדרכה וייעוץ ממנהל קודם או מנהל בכיר יותר. אך, כיום ניתן ללמוד זאת במסגרת של לימודי ניהול.
במסגרת של לימודי ניהול ניתן ללמוד טכניקות, מיומנויות, דרישות וכל המורכבות של תפקידי המנהל והנדרש ממנו. מסגרות שונות מעניקות לימודי ניהול בצורות שונות. ניתן ללכת וללמוד לתואר ראשון מלא, ניתן ללמוד קורס ניהול בלימודי תעודה, יש קורסים שונים, יש קורסים המיועדים לתחומים ספציפיים במשק, יש קורס שמיועדים לבכירים במסגרת של לימודי ניהול לבכירים ועוד ועוד. קורסי ניהול שונים ומגוונים וניתן לבחור את הקורס או מסגרת הלימודים הנכונה ביותר עבור הצרכים והרצונות של הפונה.
במסגרות השונות ניתן ללמוד את הבסיס הדרוש כדי להפוך למנהל. בסיס זה חשוב עד מאוד. ניתן להפוך למנהל גם ללא לימודי ניהול. אך הלימודים מעניקים את המסגרת, הביטחון והיציבות הנדרשים מתפקיד מנהלתי. כאשר יש בסיס וידע העבודה יעילה יותר ורמת ההצלחה עולה, הן של האדם עצמו והן של המסגרת בה הוא עובד.
במסגרת הלימודים נלמדים נושאים שונים המעניקים למנהל את מיומנויות הנדרשות לתפקיד זה, ביניהם:
1.תכנון אסטרטגי: בתחום זה נלמדות אסטרטגיות תחרותיות ועסקיות, מחקרי שוק ומודיעין עסקי, ניהול שינויים אסטרטגיים במסגרת וניהול עסקי מקוון.
2.נושאים כלליים, כגון, תיאוריות ניהוליות, מנהיגות וסגנונות ניהול.
3.פרסום, מכירות ושיווק: בתחום זה לומדים על תמהיל שיווק, מותגים, מושגי יסוד בשיווק תחרותי, שיווק מבוסס מיקום, מדיניות פרסום, מדיניות מוצרים, מחירים והפצה, שירותים, ניהול יחסים, קידום מכירות ויחסי ציבור, התנהגות צרכנים, ניהול ספקים, ניהול מכירות ומוכרים ושימור לקוחות.
4.מיומנויות ניהול, בתחום זה לומדים על ניהול משא ומתן עסקי, ניהול זמן, קבלת החלטות במצבי אי ודאות, שיווק עצמי, פרזנטציה והצגה אפקטיבית, מיומנויות בתקשורת בין אישית, תדמית ואסרטיביות כללי ניהולי.
5.ניהול עובדים: תחום זה כולל בתוכו, בין היתר, פתרון קונפליקטים, עבודת צוות, תהליכי הערכה בארגון, שיחת משוב, הנעת עובדים ופיתוח מוטיבציה בקרב עובדים.
6.היבטים פיננסיים: בתחום זה נלמדים כלכלת ישראל ומבוא לכלכלה, מימון, ניהול סיכונים, תמחור, חשבונאות, ניתוח דוחות פיננסיים, שוק ההון והיבטי מס.
7.היבטים אתיים ומשפטיים: בתחום זה מתקבל מידע כללי על תחומי המשפט, ממבוא למפשט, דיני חברות, דיני עסקים, דיני עבודה, ביטוח ודיני חוזים.