תהליך חיפוש עבודה מהבית משתנה ממקרה למקרה וממחפש עבודה למשנהו, עד כדי כך כי לעיתים נדרשים מספר כללי אצבע על מנת לחפש משרה בצורה הטובה ביותר. מהם אם כן הדברים אשר יש להגדיר במהלך חיפוש עבודה מהבית?
הדבר החשוב ביותר הוא הנושא של היקף וכמות שעות העבודה. על המועמד לחפש משרה המתאימה למספר השעות אשר יש באפשרותו להקדיש למשרה. בשל העובדה כי עבודה מהבית הינה עבודה, שבה העובד מנהל את עצמו ומקיים קשר מינימאלי עם מנהלו הישיר, יש צורך להגדיר ולתחום בצורה ברורה את מסגרת שעות העבודה. פרמטרים כגון: זמני העבודה (בוקר או ערב), יעד לסיום העבודה (יומי, שבועי או חודשי) וכמובן סיטואציות אשר בעטיין זקוק העובד לחופש קבוע (למשל: הורה לילד האוסף את בנו מהגן באופן קבוע או אדם העובד בעבודה מהבית כעבודה נוספת) אלו פרמטרים שחייבים להילקח בחשבון, וחשוב שיהיו מעוגנים בהסכם העבודה בכדי למנוע קונפליקטים ואי הבנות.
חלק מן הקריטריונים אשר אותם יש לזכור במהלך חיפוש עבודה הוא טווח העבודה הרצוי. האם מדובר בעבודה המיועדת למשרה קבועה או שמא מדובר בחיפוש עבודה זמנית.
אופציה שלישית שיכולה להיות רלבנטית היא משרת פרילאנסר. משרה בה למקום העבודה ולעובד אין מחויבות הדדית כובלת והעובד הוא למעשה עצמאי המספק שירות.
לכן מומלץ להחליט מראש האם ברצונכם להיות שכירים או פרילנסרים, במשרה קבועה או זמנית.
כאשר נכנסים לאחד מאתרי חיפוש העבודה באינטרנט ובוחרים בחיפוש עבודה מהבית, התוצאות שמתקבלות הנן מגוונות. בחלוקה ראשונית ניתן לחלק את תוצאות החיפוש לשתי קבוצות: משרות הדורשות ידע מקצועי קודם ומשרות שלא דורשות זאת.
משרות כגון עיצוב גרפי לאתרי אינטרנט או תכנות לאתרים, הנן משרות הדורשות ידע מקצועי ושליטה בתוכנות או שפות תוכנה מסויימות.
לעומת זאת עבודות כגון כתיבה לאתרים או מכירות טלפוניות אינן דורשות ידע מקצועי נרחב, ואת הידע הנדרש לביצע עבודה מסוג זה ניתן לרכוש במהלך הכשרה קצרה יחסית. חשוב לציין כי רוב העבודות נעות על הסקאלה שבין שתי האופוציות הללו, ולכן קיימת גמישות רבה יחסית בבחירת המשרה.
באופן טבעי כאשר אדם מתחיל לעבוד במקום עבודה חדש הוא מעוניין לדעת מהן אלטרנטיבות הקידום האפשריות.
עבודות שונות יכולות לתרום לניסיון ולסייע בקידום הקריירה האישית של העובד הן במסגרת העבודה הנוכחית והן במסגרת הקריירה הפרטית שלו. לפיכך על העובד לברר מול הבוס או המעביד האם ישנן אופציות לקידום במשרה, ומהם הפרמטרים הקובעים לקידום.
במידה ועובד מעוניין בקידום, כדאי לו לבחור מקום עבודה המקדם אנשים שעובדים מהבית ולא רק אנשים שעובדים במשרדי החברה. קידום הקריירה האישית של העובד הוא פועל יוצא ברוב המקרים של העבודה בה הוא בוחר. עבודה בתחום קידום אתרים באינטרנט עשויה להוות מקפצה למשרות נוספות בתחום. לעומת זאת עבודה במכירות טלפוניות, שבה הקידום הוא רוחבי לרוב אלטרנטיבות הקידום תהיינה בתחום המכירות בלבד.
הסעיפים שצוינו במדריך זה, הם כמובן תוספת למערכת השיקולים וההכנות לחיפוש עבודה רגילה. מכיוון בחיפוש עבודה מהבית המאפיינים שחשובים ושבהם יש להתחשב שונים לעתים באופן מהותי מאלה שבעבודה רגילה, חשוב לבוא מוכנים עם "רשימת מכולת" מוכנה ומובחנת, שתעזור בעיקר לכם מול שפע האפשרויות.
שיהיה בהצלחה.