הוא נמצא כמעט בכל מחסן גדול והוא לוקח חלק חשוב מאד מהמערך הלוגיסטי של מקומות עבודה רבים. המלגזן, האחראי על סידורה של הסחורה במחסן, עובד עם המלגזה, כלי עבודה חזק ומאסיבי מאד, ההכרחי לו לשם ביצוע העבודה. במסגרת תפקידו הוא מקבל סחורה, מארגן אותה, פורק את הסחורה וגם מעמיס אותה על גבי משטחים. בנוסף הוא גם אוסף את הסחורה מהמחסן ומשנע אותה ישירות אל בית העסק, ולמעשה פעולות רבות הקשורות לשינוע של סחורות. הצורך במלגזן הוא רב מאד וחברות רבות, ארגונים וגם בתי עסק בסדרי גודל שונים זקוקים לו. הביקוש למלגזן היה מאז ומתמיד ונדמה שיישאר כזה גם בעתיד.
אם אתם מגיעים מהתחום, חיפוש עבודה כמלגזנים וודאי מעסיק אתכם לא מעט. אבל רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב שתדעו שעליכם להחזיק ברישיון המתאים, רישיון מלגזה. את רישיון המלגזה, הפותח דלתות רבות למחזיקים אותה, ניתן להוציא לאחר סיומו בהצלחה של קורס מלגזה. הרישיון הוא הכרחי כדי לקחת חלק בשוק העבודה והוא הזדמנות מצוינת להשתלב באפשרויות תעסוקה מצוינות. כדי לקבל את הרישיון יש להוציא תחילה טופס ירוק למלגזה באחת מחנויות האופטיקה המורשות, לאחר מכן יש להחזיק ברישיון לרכב פרטי 02 או רישיון לטרקטור 01 ורק בהמשך, לאחר מכן, לקבל רישיון לנהיגה על מלגזה, מה שרלוונטי לבני 18 ומעלה.
בכל מודעת דרושים מלגזנים תוכלו לראות כי אחד התנאים ההכרחיים לקבלה לעבודה הוא סיום בהצלחה של קורס מלגזנים. מדובר בקורס מהיר, בן יומיים בלבד, שבסיומו מקבלים תעודת היתר להפעלת מלגזה. את הקורס מעבירים בתי הספר לנהיגה והוא נמצא תחת פיקוחו של משרד התחבורה. ניתן לקבל היתר 129 או היתר 130, כאשר היתר 129 מאפשר למחזיקים בו לנהוג במלגזה במשקל של עד 20 טון, ואילו היתר 130 מאפשר לנהוג במלגזה ללא הגבלה של משקל. כל זאת, בתנאי שאותו בוגר קורס מחזיק, עוד לפני תחילתו של הקורס עצמו, ברישיון דרגה 03 – רישיון לנהוג ברכב משא.
חשוב לדעת – על פי חוקי משרד הכלכלה, מחויב כל מלגזן, לאחר שהתחיל לעבוד במפעל, לעבור קורס ריענון שנתי אחת לשנה, קורס בן 3 שעות. מכיוון שבקורס מלגזה מתמקדים בסיכונים הכלליים הקשורים בהפעלת המלגזה, בקורס הריענון יכול המלגזן להתמקד בסיכונים הנקודתיים, הרלוונטיים לאותו המפעל שבו הוא עובד ולרכוש את כל הכלים החשובים כדי למזער אותם ואף להימנע מהם. מעבר לכך, זוהי הזדמנות להיזכר בחומר הנלמד, להכיר תקנות חדשות שיצאו לאחר הקורס, לנתח תאונות שבהן הוא נתקל במסדרת העבודה ולקבל גם מענה מקצועי לשאלות שונות. ריענון זה, כאמור, הוא בגדר חובה ותפקידו של מנהל המפעל להוציאו אל הפועל ולהקפיד לשלוח את המלגזן אליו.