אז יצאתם לשוק העבודה, ועכשיו אתם ניצבים בפני המשימה המפרכת של מעבר על מאות מודעות דרושים בעשרות אתרי דרושים, ומציאת המשרה המיועדת לכם. מדריך זה נועד לעזור לכם למצוא עבודה באינטרנט, דרך השירות הניתן בחינם על ידי אתרי דרושים שונים.
חברות רבות משקיעות משאבים רבים בפרוייקט חיפוש עובדים.
קיימים אינספור אתרי דרושים ברשת, איך אפשר לבחור את הנכון עבורכם? כדאי לנסות לדרג את אתר הדרושים בו אתם משתמשים לפי הקריטריונים הבאים:
לאחר שמצאתם את אתר חיפוש עבודה, השקיעו בכתיבת הפרופיל שלכם לאתר, כאילו הוא היה קורות החיים שלכם. פרופיל זה לעתים נשלח ביחד עם קורות החיים שלכם, ויכול לעזור ביצירת הרושם המתאים עבור המעסיק.
לפני שאתם נכנסים לחיפוש באתר הדרושים, נסחו לעצמכם בדיוק איזה תפקיד אתם מחפשים. אם בחיפוש אתם תקבלו אלפי תוצאות למספר תפקידים שנראים לכם מעניינים, אז יהיה לכם קשה לסנן ולבחור את התפקיד שאתם מעוניינים בו.
גם אם האתר מאפשר לשלוח הודעות בצורה אוטומטית, נסו לשלוח הודעות אישיות למקומות העבודה, שיבהירו שאתם מעוניינים בעבודה הספציפית המוצעת.
אל תשימו את כל הביצים בסל אחד. מלבד השיטוט במגוון אתרי דרושים, כדאי לכם לבחון אפשרויות אחרות להגיע למעסיקים כגון חברות השמה, שליחת מכתב אישי למעסיקים, בירור לגבי משרות פנויות עם חברים ועוד.
אתרי דרושים יכולים לספק שירות חשוב מלבד חיפוש עבודה. בסקירה של המודעות העדכניות באתר אפשר לזהות טרנדים ולראות אילו תפקידים הם הדרושים והמבוקשים ביותר אצל מעסיקים. זהו כלי מהימן משום שהוא משקף כמות גדולה של משרות בטווח זמן קצר יחסית. כאשר אתם מזהים טרנד מובהק, יתכן שתוכלו לשקול קבלת הסמכה או למידה בקורס של אותו התחום. עצה זו נכונה בעיקר לאנשים אשר נמצאים בשלב בו הם לא בטוחים מהי הקריירה אותה הם חושקים.
מלבד אתרי דרושים מובילים, קיימים גם אתרי דרושים הפונים ספציפית לנישה כלשהי, למשל סטודנטים. אתרים אלו יכולים לעזור לכם לקבל הצעות עבודה רלבנטיות יותר. יש אתרים רבים באינטרנט, אשר אינם אתרי דרושים, אולם מכילים דף מיוחד למשרות מוצעות. בדף זה בדרך כלל תוכלו לגלות משרות עדכניות אשר עוד לא נשלחו לאתרי הדרושים הגדולים.
לסיכום, ניתן לומר שבימינו, אתרי דרושים שינו את הדרך בה אנשים מחפשים עבודה בצורה דרסטית. כיום מעטים האנשים המחפשים עבודה דרך העיתון, ואנו רואים יותר ויותר אתרי דרושים על המפה של האינטרנט הישראלית. כיום אפילו יש אפשרות להגיש תמונות וסרטונים למקומות העבודה, הכל במאמץ לשכנע את המעסיקים שאתם מתאימים לתפקיד. בעתיד צפוי שמספר אתרי דרושים ברשת ימשיך לעלות, התחום ימשיך להיות תחרותי מאוד, והמרוויח העיקרי מכל זאת יהיה הגולש, אשר יוכל למצוא עבודה שהיא איכותית, בזמן בזק, ובעלות אפסית.