ראיון עבודה הוא ללא ספק המאני-טיים. יש לנו הזדמנות אחת ליצור רושם ראשוני טוב ולשווק את עצמנו, ואחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות מראה מוקפד – החל מהבגדים אותם נבחר ללבוש ועד לאיפור והטיפוח. למוצרי איפור יש את הכוח להעניק לנו ביטחון עצמי וגם להשפיע על מי שמולנו, כך על פי מחקרים.
הייתם מאמינים? במחקר שבוצע, נמצא שנשים שהיו עם קונסילר, קיבלו שכר גבוה יותר ואופציות לקידום. והאמת – יש בזה משהו. העיניים שלנו הם חלון לנשמה, ופעמים רבות "עיגולים כהים" מסביב לעיניים ובפרט מתחת לעיניים, גורמים למראה עייף ואפילו מעט חולני. באופן טבעי – בראיון עבודה נרצה להציג את עצמנו כחיוניים, בריאים ונמרצים. כיסוי העור מסביב לעיניים באמצעות מוצרי איפור ובפרט קונסילר, מעלים את הכהויות ותורם למראה חלק ואחיד. כיצד משתמשים בקונסילר? מניחים אותו באזורים הכהים מסביב לעיניים לאחר מריחת המייקאפ.
ממצא נוסף שמופיע במחקרים, הוא שאנשים נמשכים לפנים סימטריות. אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור מבנה פנים אחיד וסימטרי הוא באמצעות קונטורינג, או במילים אחרות – הצללות והארות. למשל – חידוד עצמות הלחיים ועצמות הלסת, חידוד האף וכדומה. כיצד עושים זאת? במידה ונרצה ליצור אשליה של אף מחודד יותר – נניח על גשר האף והקצה שלו צבע בהיר – ובצידי האף – מעט צבע כהה אשר יוצר צל. כדי ליצור קונטור איכותי יש להשתמש במוצרי איפור ייעודיים לכך ולדעת לעשות זאת בצורה מיטבית.
אייליינר ומסקרה יוצרים את הבדלי הגוון בין עור הפנים לעיניים, ובמחקר נמצא שזה תורם לפנים מושכות יותר. אותו האפקט מתרחש גם עם גוון השפתיים – ככל שהעיניים והשפתיים נבדלות בצבע שלהן מצבע הפנים – כך המראה נחשב לאטרקטיבי יותר. מומלץ להשתמש באייליינר ומסקרה כאיפור בסיסי ויום-יומי, ובפרט כשהולכים לראיון עבודה.
תאמינו או לא – זה ממש נכון. מחקרים גילו שלושה ממצאים מעניינים לגבי האופן שבו נשים נוטות לשפוט את האיפור זו של זו:
ההמלצה הטובה ביותר היא להתאים את הלבוש וגם את אופי האיפור בהתאם לסוג העבודה, לאנשים שעובדים בה ולמה שהיא תדרוש מכם. ככל שהעובדה דורשת מכם ייצוגיות ועמידה מול אנשים, או ככל שמקום העבודה הינו רשמי יותר – כך למראה החיצוני המוקפד תהיה משמעות גבוהה יותר, ולהיפך – ככל שהעבודה הינה עבודה שדורשת מכם מפגש מועט עם אנשים – כך תוכלו להסתפק במראה מוקפד אך עדין יותר.